Spauda

Automobilio spalvos keitimas kitaip. Plėvelė – praktiška, bet nepigu

Dainius Cubera, „15min.lt“
2016 m. birželio 5 d. 09:34

Plėvele aptraukti automobiliai jau nieko nebestebina. Ši technologija yra tikrai sena, o pirmieji plėvele dengti automobiliai, buvo naudojami reklamos tikslais. Žinoma, dar ir dabar važinėja begalė šia technologija dažytų įmonių automobilių, aptarnaujantis transportas, specialiosios transporto priemonės ir pan.

15min straipsnių ciklas, apžvelgs alternatyvius automobilių spalvos keitimo būdus, trumpam užmirštant įprastus automobilinius dažus.

Žinoma, plėvelės panaudojimo sritis automobiliuose – toli gražu ne tik reklaminis pranešimas ant užpakalinio automobilio lango ar šonų. Vis daugiau žmonių ryžtasi keisti automobilio spalvą, jį apklijuojant specialia limpančia plėvele. Tai nėra pigus malonumas, tačiau rezultatas ilgalaikis, o pasirinkimo galimybės itin didelės.

Vladas Noreiko, kuris yra automobilių apklijavimu užsiimančios įmonės „Re-Styling“re-styling-apklijuotas-automobilis-5739d81616d5d įkūrėjas ir vadovas tikina, kad plėvele automobilių spalvą keičia ne tik turtingi, prabangius ir naujus automobilius turintys žmonės: „Atsiranda ir klientų, kurie nori pakeisti, pavyzdžiui „Passat“ spalvą – žmogus neturi pinigų naujam automobiliui, tačiau jis vis tiek nori to išskirtinumo“: – patikina automobilių klijavimo plėvele pradininkas Lietuvoje, V.Noreiko.

Brangu. Tad ar būtina?

„Paklijuokit ką nors pigiausio – tenka išgirsti iš klientų“, – teigia V.Noreiko. „Gal tai negeras požiūris verslui, tačiau tokiu atveju stengiuosi klientui paaiškinti, kad plėvelė tai ne pirmo būtinumo dalykas, o taupant, rezultatas gali netenkinti tiek mūsų, tiek kliento. Nesinori, kad klientas išvažiavęs automobiliu vėliau gailėtųsi, kad neskyrė spalvai pakeisti papildomo šimto ar dviejų šimtų eurų, ir todėl dabar yra nepatenkintas rezultatu. Turi klijuoti tai, kas tau patinka, arba neklijuoti išvis – toks mano požiūris“, – teigia pašnekovas.

V.Noreiko tikina, kad atsiranda tokių klientų, kurie norėdami paslėpti parūdijusias kėbulo dalis, nusprendžia automobilį apklijuoti plėvele. Kitaip tariant, plėvelė automobiliui kartais pasitarnauja ne tik kaip išskirtinumo dalis, tačiau ir norint suteikti automobiliui naują gyvenimą.

„Tokiu atveju automobilio rūdis tvarkome arba patys, arba duodame partnerių servisui atlikti tą darbą. Vardas ir geri atsiliepimai yra geriau už uždirbtus pinigus“, – tikina V.Noreiko, kuris teigia, kad ant nesutvarkyto automobilio kėbulo, klijuoti plėvelę jis atsisako:

„Žmonės kalba, ir jeigu kas nors matys automobilį, kurio plėvelė užklijuota tiesiai ant rūdžių, kaltins mus. Kiekvienam žmogui neišaiškinsi ar neužklijuosi lipduko ant automobilio, sakančio, kad klientas nenorėjo sumokėt pinigų už rūdžių sutvarkymą, todėl teko klijuot ant viršaus. „Ai čia gi restyling’as klijavo, tie, kur klijuot nemoka“, – visa kaltė tada suvirs mums“, – juokauja pašnekovas.

Automobilio ardymas ir klijavimas – nesuderinama

Klaidinga nuomonė, kad automobilio apklijavimas plėvele, vyksta išardžius automobilį. Ne vienas mano, esą tvarkingai apklijuoti automobilį, reikia ne tik išardyti smulkias dalis – posūkių žibintus, durų rankenėles, bet taip pat nuimti sparnus, dureles ir pan.

Tačiau Vladas Noreiko skuba paneigti šį mitą pridėdamas tai, kad tenka dirbti su klientais, kurie nenori, kad jų automobiliui būtų atsuktas bent vienas varžtas. Visgi sutikite, ardytas naujas automobilis gali prarasti tam tikras savybes, su kuriomis išvažiavo iš gamyklos.

„Neseniai turėjome užsakymą – apklijuoti plėvele „Porsche Panamera“ automobilį. Klientas sakė, kad nori, jog mes nenuimtumėm jokios detalės. Tai buvo tikras iššūkis, kadangi vienų durelių rankeną sėkmingai užklijavom tik iš penkto karto“, – apie klientų norus paatvirauja V. Noreiko.

„Iš 80 automobilių, kurių spalvą keitėme praeitais metais, durų tarpus išklijavome tik dviem. Aš galiu plėvelę įkišti į visus tarpus – visiškai paslėpti senų dažų požymius, tačiau žmonės paprasčiausiai nenori to ardymo, ne todėl, kad mes blogai sudėsim, tiesiog neardytas automobilis yra neardytas. Po surinkimo automobilyje gali atsirasti girgždėjimų, cypsėjimu – žmonės to nenori“, – teigia plėvelių klijavimo meistras.

Kaina nuo 700 eurų iki „fantazijai ribų nėra“

„Re-Styling“ vadovas neslepia, kad tai yra nepigus malonumas automobilio savininkui. Tačiau V.Noreiko teigia, kad apklijuoti nedidelį automobilį paprasta plėvele, kainuoja apie 700 eurų: „Už tokią sumą automobilis būtų padengtas su paprasčiausia, tačiau kokybiška plėvele – tokia, kuria galime ir leidžiame sau dirbti.“

Šiame versle automobilio dydis nėra svarbiausias aspektas. Svarbiau yra tai, kokia plėvelė bus naudojama ir ar automobilio kėbulas turi sudėtingų vietų.

„Pigiausia plėvelė, su kuria galima dirbti, kainuoja 8 eurai už vieną kvadratinį metrą. Brangiausia kokią turime – 120 eurų“, – tikina V.Noreiko.

Vidutiniškai, automobilio paviršiaus plotas yra apie 15–18 tiesinių metrų. Tiesinis metras, šiame darbe yra metro ilgio ir 1,524 metro pločio plėvelės gabalas. Tad norint apklijuoti 18 tiesinių metrų paviršiaus ploto automobilį, geriausia turima plėvele, tektų sumokėti daugiau nei 2000 eurų, vien už plėvelę. O kur dar specialios cheminės medžiagos.

Turint galvoje, kad kai kurie spalvų deriniai gali būti išgaunami klijuojant vieną plėvelę ant kitos, galutinio norimo produkto kaina gali išaugti ir iki penkiaženklės sumos. „Geras rezultatas pasiekiamas nuo 1300 eurų“, – šypteli V.Noreiko.

Nuo baltos iki kavos atspalvių

Visgi daugelis neteisingai galvoja, kad plėvelė nublunka, sutrūkinėja, o atnaujinti ją galima tik iš naujo perklijavus tam tikrą dalį. Šiuos teiginius V.Noreiko paneigia, teigdamas, kad kokybiška plėvelė niekada nenubluks.

Šiek tiek pabraižytą plėvelę, taip pat kaip ir įprastą automobilio kėbulą, galima poliruoti, tokiu būdu pašalinant smulkius įbrėžimus. re-styling-apklijuotas-automobilis-5739d99428aef

Plėvelių spalvos, taip pat kaip ir drabužiai, madingi arba ne. Vladas Noreiko teigia, kad balta spalva buvo ypač madinga praeitais metais. „2015 metais iš visų plėvele apklijuotų automobilių, apie trečdalis automobilių išvažiavo balti“: – teigia V.Noreiko.

Plėvelių klijavimo meistras tikina, kad žmonės sunkiai pripranta prie kitokių spalvų ir atspalvių. „Kartais apsiklijuoju savo automobilį kokia nors įdomesne spalva, bandau parodyt žmonėms, kad plėvelės ne tik juodos ar baltos“, – sako V.Noreiko.

„Šiuo metu labai išpopuliarėjo ruda spalva ir rudi atspalviai. Vietoje turiu gal septynis atspalvius. Žinoma, ruda spalva dažymo pramonėje buvo populiari gal prieš gerą penkmetį, tačiau plėvelėms tokia spalva išpopuliarėjo tik dabar. Žmonėms reikia laiko priprasti prie kiek neįprastų atspalvių“, – svarsto „Re-styling“ įkūrėjas.

Meniu